torsdag 21 juli 2011

bröllopstårta till sofie och Johan.

Sofie och Johan gjorde en beställning på en lite rockigare bröllopstårta. Valde att göra den i rött och svart. Varmt var det denna dagen och marsipanen ville inte samarbeta med mig utan blev fuktig så fort jag tog ur den ur kylen, trots att jag fodrade locket innan jag la på det på tårtan. Inte nog med det så skulle den transporteras ca 1 timme i en bil till bröllopslokalen. Blev kallsvettig bara jag tänkte på det =(
Lyckligtvis så gick det bra ändå, den hade sjunkit ihop liiite på ena sidan, men inget som märktes och brudparet var jätte nöjda.
Ljusa bottnar fyllda med dumleganache och glasscreme. Spacklad med grädde, täckt med svart marsipan och dekorerad med sugarpaste.
STORT GRATTIS PÅ ER BRÖLLOPSDAG SOFIE OCH JOHAN.
OCH MÅNGA LYCKOÖNSKNINGAR <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar